Πειραιάς, 6 – 10 – 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το λιμάνι του Πειραιά είναι
ιστορικός πυλώνας ανάπτυξης της πόλης. Εμπόριο, μεταφορές, βιοτεχνίες,
μηχανουργεία, τουρισμός, ναυτεργάτες, εργαζόμενοι στον χώρο του λιμανιού,
εργαζόμενοι σε ναυτιλιακές εταιρείες, εφοδιαστικές εταιρείες είναι
δραστηριότητες και επαγγέλματα που αφορούν στο σύνολο της πόλης και την
προσδιορίζουν.
Στον ιδρυθέντα το 1930
Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ανατέθηκε η διοίκηση και η εκμετάλλευση του λιμανιού,
ενώ του παραχωρήθηκε μία μεγάλη θαλάσσια και χερσαία έκταση, αποτελούμενη από
δημόσια και δημοτικά οικόπεδα και υποδομές, καθώς και όλα τα προνόμια, οι
απαλλαγές και οι ατέλειες του δημοσίου, προκειμένου να ασκήσει με αυτοτέλεια το
έργο και τις δραστηριότητές του για καλύτερη και μεγαλύτερη συνεισφορά στο
εθνικό κεφάλαιο.
Η μετατροπή του σε ΑΕ και η
εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο ήταν η αρχή του έργου που βλέπουμε, αφού με
αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η πώληση των μετοχών του στον ιδιωτικό τομέα. Και
δε φτάνει μόνο αυτό, αλλά στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται και ιδιοκτησίες που
προϋπήρχαν του ΟΛΠ χωρίς ποτέ να έχουν καταργηθεί ή αγοραστεί από τον
οργανισμό.
Είναι αδιανόητο, αδόκιμο,
ανιστόρητο και καταστροφικό να παραχωρούνται δημοτικές και δημόσιες εκτάσεις
παραχωρημένες στον ΟΛΠ για την άσκηση των λιμενικών δραστηριοτήτων του και σε
καμία περίπτωση για την πώληση σε ξένους ή ακόμη και ντόπιους επενδυτές.
Είναι ανεπίτρεπτο να
παραχωρούνται κτίρια και οικόπεδα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία (ΣΙΛΟ
- Κτιστές Δεξαμενές - Πέτρινη αποθήκη - Πενταώροφες αποθήκες του ΟΛΠ, Ηετιώνεια
Πύλη), ως πλατείες (Πλ. Καραϊσκάκη - Πλ. Αγ. Νικολάου, όπου υπάρχουν και
αρχαιότητες του Κονώνειου Τείχους), ως διατηρητέα κτίρια (Παγόδα, Τελωνείο).
Εάν τελικά αυτό πραγματοποιηθεί,
οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για το εμπόριο, την ακτοπλοΐα, τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, την εργασία, την
εθνική κυριαρχία και ασφάλεια, την περιβαλλοντική προστασία, ενώ θα χαθεί
μία μόνιμη πηγή υψηλών εσόδων, ένας κερδοφόρος οργανισμός, αλλά και
δημόσια γη, δημόσιες εγκαταστάσεις και δημόσια αγαθά (λιμενικές και χερσαίες
εγκαταστάσεις).
Συνέπειες καταστροφικές για
την πόλη του Πειραιά, της οποίας η καθημερινότητα ήταν και είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με το λιμάνι. Συνέπειες ολέθριες για την κοινωνία του Πειραιά, με
πολίτες αποπροσανατολισμένους χωρίς σημεία αναφοράς μέσα στην ίδια τους την
πόλη.
Μόνο ένα δημόσιο λιμάνι με
κατεύθυνση ανάπτυξης και καινοτομίας, διοικούμενο από μία Δημόσια Λιμενική
Αρχή, στην οποία ισχυρή συμμετοχή πρέπει να έχει ο Δήμος και οι φορείς της
πόλης, διασφαλίζει την ύπαρξη όλων αυτών των δραστηριοτήτων, την απασχόληση,
καθώς και υψηλό επίπεδο ζωής στην πόλη.
Μπροστά στις νέες εξελίξεις,
διατηρώντας την ελπίδα ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα αντιληφθούν την ολέθρια
για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και κυριαρχία, αλλά και για
την πόλη του Πειραιά επιλογή τους, διεκδικούμε:
- Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΠ και ακύρωση της διαδικασίας πώλησης των μετοχών σε επενδυτές.
- Ασφαλή ακτοπλοΐα.
- Εγγυημένες εργασιακές σχέσεις.
- Τήρηση των διατάξεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για όλες τις λιμενικές δραστηριότητες.
- Δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στα Λιπάσματα.
Ο Δήμος Πειραιά και ο Δήμαρχός
του κ. Ι. Μώραλης, οι κάτοικοι, οι φορείς, οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι
της πόλης μας, οι πολιτικές δυνάμεις, όλοι και όλες πρέπει να συστρατευτούμε
στη με κάθε τρόπο ματαίωση της πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ και στη διατήρηση
του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου