Δημοτική Κίνηση «Το Λιμάνι της Αγωνίας - Πειραιάς, η πόλη μας»

Κυριακή, 2 Μαρτίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Η δικαιολογία του κ. Μιχαλολιάκου για τις κυκλοφοριακές αστοχίες: "Εγώ εφάρμοσα την υπάρχουσα μελέτη", δείχνει το μέγεθος του προβλήματος, καθώς ο δήμαρχος μας αγνοεί πως οι μελέτες δεν εφαρμόζονται από δημάρχους αλλά από ειδικούς τεχνικούς. Ο δήμαρχος είναι εδώ όχι για να υποκαταστήσει τους μηχανικούς και τους τροχονόμους αλλά για να φροντίσει να βρίσκονται όλοι στη θέση τους στις κρίσιμες ώρες.
Οι μονοδρομήσεις στην πόλη αλλάζουν τις συνήθειες μας, μας ταλαιπωρούν κατά την εφαρμογή τους, αλλά είναι απαραίτητες. Το υποστηρίζουμε από την πρώτη στιγμή, το υποστηρίζουμε και σήμερα.
Αυτό που δεν είναι απαραίτητο, είναι η ταλαιπωρία η οποία οφείλεται στις αστοχίες, στην κακή διαχείριση, στην ανυπαρξία αστυνόμευσης, στην έλλειψη κατατοπιστικών πινακίδων, στην επιλογή να γίνει το έργο τώρα (προφανώς λόγω εκλογών) και όχι τον προηγούμενο ή τον επόμενο Αύγουστο. Σήμερα, ο Πειραιάς έχει εγκαταλειφθεί στον αυτόματο πιλότο. Οι μονοδρομήσεις δεν επιβλέπονται από υπεύθυνους μηχανικούς και καμία αρχή (τροχαία ή δήμος) δεν βρίσκεται στον δρόμο για να βοηθήσει στην επίλυση μεγάλων προβλημάτων που έχουν προκύψει εις βάρος των οδηγών, των πεζών, των κατοίκων, των εμπόρων, των εργαζομένων.
Το "Λιμάνι της Αγωνίας" πρωτοστάτησε στην αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη του Πειραιά, τοποθετήθηκε, στήριξε και τεκμηρίωσε επιστημονικά την ανάγκη να γίνουν οι μονοδρομήσεις, ακόμη κι' αν λόγω των συστηματικών καθυστερήσεων των δημοτικών αρχών Αγραπίδη, Φασούλα και Μιχαλολιάκου χρειάστηκαν 8 χρόνια για να συμβεί, να επεκταθούν οι γραμμές του Τραμ και του Μετρό και μάλιστα σε καλύτερες διατάξεις από αυτές που τελικά επελέγησαν. Ισχυριζόμασταν ότι το Τραμ έπρεπε να περάσει από την οδό Τζαβέλα γιατί η λεωφόρος Λαμπράκη θα είχε λιγότερα προβλήματα στην είσοδο της από Αθήνα, από όσα έχει σήμερα. Ισχυριζόμασταν επίσης ότι το Μετρό έπρεπε να φτάσει στην Πειραϊκή και τα μεγάλα νοσοκομεία, για να εξυπηρετήσει 50.000 κατοίκους, ασθενείς, επισκέπτες και τουρίστες, αντί να σταματήσει στο Δημοτικό Θέατρο.
Υποστηρίξαμε επίσης ότι η κυκλοφοριακή μελέτη των απαραίτητων μονοδρομήσεων έπρεπε να επεκταθεί στον υπόλοιπο Πειραιά ή τουλάχιστον στις εισόδους της πόλης, στην οδό Πειραιώς και στον Άγιο Διονύση. Δεν έγινε και τώρα βλέπουμε τις δυσλειτουργίες στην Ευαγγελίστρια, στην Αγία Τριάδα, στην Τσαμαδού και στη Β΄Μεραρχίας. Ας γίνει τώρα!
Έπρεπε ακόμη, σε μία τόσο ριζική αλλαγή, να τηρηθούν κανόνες ασφαλείας που δεν τηρήθηκαν. Να είναι παρόντες οι μελετητές κυκλοφοριολόγοι, ως επιβλέποντες του έργου. Δεν είναι! Η τροχαία να βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση στο δρόμο για την εξυπηρέτηση των οδηγών και όχι μόνο στα "εγκαίνια" του έργου. Δεν συμβαίνει αυτό! Τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα να απομακρύνονται καθημερινά και όχι μόνο τη μέρα έναρξης των νέων ρυθμίσεων. Οι λεωφοριόδρομοι να λειτουργήσουν για τα λεωφορεία και όχι για τα ΙΧ. Οι νέες πινακίδες με βέλη καθοδήγησης των οδηγών να βρίσκονται στην ώρα τους στη θέση τους. Έως σήμερα ελάχιστες έχουν τοποθετηθεί. Όλα αυτά δεν έγιναν και δεν μπορούσαν να γίνουν αφού δεν απαίτησε ο δήμαρχος της πόλης. Η δικαιολογία του κ. Μιχαλολιάκου για τις κυκλοφοριακές αστοχίες: "Εγώ εφάρμοσα την υπάρχουσα μελέτη", δείχνει το μέγεθος του προβλήματος, καθώς ο δήμαρχος μας αγνοεί πως οι μελέτες δεν εφαρμόζονται από δημάρχους αλλά από ειδικούς τεχνικούς. Ο δήμαρχος είναι εδώ όχι για να υποκαταστήσει τους μηχανικούς και τους τροχονόμους αλλά για φροντίσει να βρίσκονται όλοι στη θέση τους στις κρίσιμες ώρες.
Σε τέτοιες στιγμές, μία ομάδα "διαχείρισης κρίσεων" με τους κυκλοφοριολόγους, την τροχαία και έμπειρους υπηρεσιακούς τεχνικούς παρόντες δεν μπορεί να λείπει. Όφειλε να είναι οργανωμένημε ευθύνη του δήμου, από την προπερασμένη εβδομάδα, να συντονίζει, να παρατηρεί τις αστοχίες και τα λάθη και να τα επιλύει τροποποιώντας ταχύτατα ό,τι είναι απαραίτητο. Να προστατεύσει τον Πειραιά από ατυχήματα, αστοχίες και ταλαιπωρία. .
Δεν έχουμε κανέναν σκοπό να εκμεταλλευτούμε την προεκλογική ευκαιρία για καταγγελίες και "αντιπολίτευση". Αν επικρατούσε αυτή η λογική και από την άλλη πλευρά, αν τα πράγματα είχαν γίνει πιo νηφάλια τον Αύγουστο-τους 3 προηγούμενους που κυβερνούσε αυτή η δημοτική αρχή -ή τον επόμενο-όλα θα ήσαν καλύτερα και η επιβάρυνση μικρότερη. Λιγότερα ΙΧ, λιγότερες μετακινήσεις, λιγότερα καταστήματα και υπηρεσίες εν λειτουργία, ομαλή επιστροφή στην καθημερινότητα με τη σταδιακή επιστροφή των κατοίκων τον Σεπτέμβριο.
Το "Λιμάνι της Αγωνίας" από την πρώτη στιγμή παρακολουθεί το έργο και την εξέλιξη του. Την Κυριακή το βράδυ της πρώτης εφαρμογής, κλιμάκιο του με επικεφαλής τον Θοδωρή Δρίτσα συναντήθηκε με τον δήμαρχο, ενημερώθηκε και του εξέθεσε τις ανησυχίες του, σε όσα σημειώνουμε πιo πάνω. Δεν βιαστήκαμε αλλά περιμέναμε μία εβδομάδα για να έχουμε μία ώριμη εικόνα. Όμως τα προβλήματα παραμένουν. Με την μονοδρόμηση της Πειραϊκής σε λίγες μέρες, κάποια σημεία της πόλης θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο, με τα νοσοκομεία να κινδυνεύουν ίσως με προβλήματα πρόσβασης.
Προτείνουμε στον δήμαρχο να πιέσει στις κατευθύνσεις που περιγράφουμε, να φέρει τους αρμόδιους και κατά νόμο υπεύθυνους μελετητές στον Πειραιά, να πιέσει τον φορέα του έργου, την τροχαία, το υπουργείο, έστω και καθυστερημένα.
Δηλώνουμε, παρότι βρισκόμαστε εν μέσω προεκλογικής περιόδου, ότι στηρίζουμε τις μονοδρομήσεις, δεν στηρίζουμε όμως την ελαφρότητα σε τόσο σοβαρά ζητήματα, την προχειρότητα και την ανοργανωσιά.

Από την πλευρά μας, την Πέμπτη 6 Μαρτίου, στις 7.00 το απόγευμα οργανώνουμε ενημερωτική συζήτηση με τίτλο:
"Μετρό - Τραμ - Μονοδρομήσεις στον Πειραιά
Θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στην πόλη"
στην οποία θα παρέμβουν κυκλοφοριολόγοι και πολεοδόμοι, με στόχο να συμβάλουμε στην καλύτερη δυνατή εφαρμογή του έργου αλλά και στη διόρθωση των αστοχιών.


Πειραιάς, 2 Μαρτίου 2014
Πειραϊκό Δημοτικό Δίκτυο
"Το Λιμάνι της Αγωνίας"

Δεν υπάρχουν σχόλια: