Δημοτική Κίνηση «Το Λιμάνι της Αγωνίας - Πειραιάς, η πόλη μας»

Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Ενημέρωση απο την Συνεδρίαση του Κ.Α.Σ .Θα σταματήσουμε την καταστροφή της Ζέας

Πέμπτη 13/1/11

                                          ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
 
ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΖΕΑΣ ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΤΟ 2004!
Συνεδρίασε προχθές 11 Ιανουαρίου 2011 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την επέκταση της Μαρίνας Ζέας. Η Επιτροπή Κατοίκων παρέστη με πολυπληθή αντιπροσωπεία σε μία συνεδρίαση που διήρκεσε ως τα μεσάνυχτα. Οι δύο αρμόδιες εφορείες αρχαιοτήτων και αρκετά μέλη του Συμβουλίου εισηγήθηκαν αρνητικά για την επέκταση.
Η Επιτροπή Κατοίκων τοποθετήθηκε με τους εκπροσώπους της κατά των επεκτάσεων και κατέθεσε σχετικό υπόμνημα με το οποίο αμφισβητεί τα επιχειρήματα και της “Μαρίνας Ζέας Α.Ε” και ζητά την πλήρη απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εταιρείας.
Ανάλογη επιστολή έστειλε στο ΚΑΣ και ο Βουλευτής Α' Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας.
Το ΚΑΣ ανέβαλε τη συζήτηση ζητώντας νέα μελέτη και συνεργασία με την ΕΤΑ για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων.
Στη συζήτηση για του ελεύθερους χώρους τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2010 θα γίνει αναλυτική ενημέρωση και συζήτηση για τη μεθόδευση των κινητοποιήσεων εναντίον των νέων επεκτάσεων στη Ζέα.
Πιό κάτω τα ρεπορτάζ από το διαδίκτυο.

ΚΑΣ: Ζητά νέα μελέτη για τα έργα αναβάθμισης στη Ζέα


Η απουσία μέριμνας για τις αρχαιότητες στην περιοχή του λιμανιού της Ζέας από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κατέθεσε η εταιρία «Μαρίνα Ζέας ΑΕ», οδήγησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο να θέσει ζήτημα αναβολής και να μη γνωμοδοτήσει επί του θέματος.
Συγκεκριμένα, τα μέλη του ΚΑΣ κατά την πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου για το 2011, έκριναν ελλιπή τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού σκαφών στη Μαρίνα Ζέας, ζητώντας νέα συμπληρωματική μελέτη, η οποία θα περιλαμβάνει στοιχεία για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Εκτός από τα μέλη του Συμβουλίου, η μελέτη κρίθηκε προβληματική και από την προϊστάμενη της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, κ. Ευτυχία Λυγκούρη. Σύμφωνα με δηλώσεις της, η ΚΣΤ΄ΕΠΚΑ διαπίστωσε ότι πολλά τμήματα της αρχαίας οχύρωσης (Κονώνειο και Θεμιστόκλειο Τείχος), που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στους χώρους των εγκαταστάσεων του λιμανιού, δεν διατηρούνται σε καθόλου καλή κατάσταση.
«Άλλα τμήματα είναι αφανή, κάποια είναι ορατά αλλά σε ένα περιβάλλον όχι καθαρό και άλλα διατηρούνται σε υπαίθριο χώρο, κάτω από κιγκλιδώματα ή και πίσω από φοίνικες, που εμποδίζουν την ορατότητα», συμπλήρωσε η κ. Λυγκούρη, που πρότεινε να γίνει μια νέα μελέτη, η οποία να αναδεικνύει τις αρχαιότητες αυτές. Συγκεκριμένα, προτάθηκε η ενοποίηση των πέντε σημαντικότερων περιοχών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, με κατάλληλες παρεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο και συντήρηση των μνημείων.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι των κατοίκων, οι οποίοι τάσσονται κατά των έργων στη Ζέα, καθώς θεωρούν ότι οι επεκτάσεις που ζητούνται να γίνουν θα μεταμορφώσουν τον λιμένα σε μαρίνα θαλαμηγών. «Οι επεκτάσεις αυτές, σε συνδυασμό με την ήδη εντατική κατάσταση χρήσεων που έχει δημιουργηθεί με τα αναψυκτήρια, διαμορφώνουν ένα τοπίο που δεν έχει καμία σχέση με τον αρχαιολογικό και ιστορικό Πειραιά», δήλωσαν χαρακτηριστικά.
«Θα πρέπει τα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (σημ. κύριος φορέας διαχείρισης της περιοχής) μαζί με την αρχαιολογική υπηρεσία να διαμορφώσουν μια πρόταση για όλο τον χώρο», δήλωσε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, κατά την τοποθέτησή της. «Πρόκειται για μια περιοχή που μπορεί να είναι πρόκληση για το πώς θα την αναδείξει και θα τη διαχειριστεί κανείς», συνέχισε.
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατατέθηκε από την «Μαρίνα Ζέας ΑΕ», την εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείρισή της και έχει μισθωθεί από τα «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα». Η πρώτη μελέτη, που εγκρίθηκε από το ΚΑΣ το 2004, ακυρώθηκε ύστερα από προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η «Μαρίνα Ζέας ΑΕ» σχεδιάζει να κατασκευάσει δύο πλωτές προβλήτες κι έναν σταθμό καυσίμων. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρίας, που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ, οι πλωτές προβλήτες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού περίπου κατά το 5%.
Στο λιμάνι της Ζέας (Πασαλιμάνι) βρισκόταν ο αρχαίος ναύσταθμος των πολεμικών πλοίων του άστεως και του Πειραιά, καθώς και 192 νεώσοικοι (κατασκευές με υπόστεγα για τη φύλαξη των πλοίων), που είναι οι περισσότεροι από οποιονδήποτε πολεμικό λιμένα της αρχαιότητας. Επίσης, η περιοχή φιλοξενούσε την περίφημη σκευοθήκη του Φίλωνα, ένα μνημειώδες για τις διαστάσεις του κτίριο, που προοριζόταν για τη φύλαξη των εξαρτημάτων των πλοίων που ελλιμενίζονταν εκεί.
Τo Βήμα
Σκάϊ
Ριζοσπάστης



Δεν υπάρχουν σχόλια: