Δημοτική Κίνηση «Το Λιμάνι της Αγωνίας»---«Πειραιάς για Όλους» : Για την ενημέρωσή σας, το πρόγραμμα των επόμενων ημερών του Νίκου Μπελαβίλα ****Τετάρτη 22 Μαΐου ► Debate στον Real fm (97,8) και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου│10:00 ► Επισκέψεις σε Υπηρεσίες του Δήμου│12:30 ► Περπατάμε στην Καλλίπολη│Συζητάμε στο Καφενείο Αγγ. Κουκάρα│ 18:30 - 20:30 ****Πέμπτη 23 Μαΐου ► Συνέντευξη στον News 24/7 (86,6 στα FM) και στην εκπομπή "Παιχνίδια Εξουσίας" με τον Βασίλη Σκουρή│11:30-12:00 ► Συνάντηση με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ και βόλτα σε Πιάτσες Taxi│ 13:30 - 15:00 ► Ομιλία Νίκου Μπελαβίλα στα Καμίνια│Πλατεία Λεγάκη (Αγ. Ελευθερίου & Δωδεκανήσου)│19:00 - 21:00 ****Παρασκευή 24 Μαΐου ► Συνέντευξη στην ΕΡΤ1 και στην εκπομπή "Πρωινή Βάρδια" με τους Μάνο Νιφλή και Κώστα Αλατζά│08:15 ► Επίσκεψη στη Λαϊκή στα Καμίνια│10:00 - 11:00 ► Στην Κεντρική Εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στην Αθήνα│19:00 - 21:00 ****Σάββατο 25 Μαΐου ► Συνάντηση – Ενημέρωση υποψηφίων και εκλογικών αντιπροσώπων στο Εκλογικό Κέντρο #pireas4all│11:00 - 13:00.****

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
07 Οκτωβρίου 2010
ΝΙΚΟΣ ΛΕΓΑΚΗΣ: «ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΛΠΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΟ  ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ» 
Ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Λεγάκης και τα μέλη της παράταξης “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής”, παρουσίασαν σήμερα το μεσημέρι, την διακήρυξη θέσεων και αρχών.
«Εμείς είμαστε  η μόνη πραγματικά αυτόνομη και ανεξάρτητη αυτοδιοικητική δύναμη, με 10ετή τουλάχιστον, συνεχή και καθημερινή  παρουσία στην πόλη. Έχουμε αποδείξει ότι και θέσεις έχουμε και διατεθειμένοι είμαστε να συγκρουστούμε με κατεστημένες πολιτικές και να έρθουμε σε ρήξη με την κεντρική εξουσία, αν χρειαστεί.
Μη γελιέστε:  Είμαστε η τελευταία ελπίδα για  τον Πειραιά στο σημερινό αδιέξοδο !».
Αυτά ήταν τα λόγια με τα οποία έκλεισε την ομιλία του ο Νίκος Λεγάκης, εκφράζοντας την σιγουριά του ότι οι πολίτες του Πειραιά, αυτή την φορά θα κάνουν την σωστή επιλογή, δίνοντας τον ψήφο τους στην “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής”.
Νωρίτερα  ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά είχε σταθεί σε μέρος μόνο από τις κινητοποιήσεις των ανθρώπων που συμμετέχουν στην “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής”:
«Ποιον είδατε να κατεβαίνει στο δρόμο με τους πολίτες για το Πασαλιμάνι, για το λιμάνι και την Cosco, για τις κεραίες, για το Κονώνειο, για το πράσινο, για  τη ΧΡΩΠΕΙ, για το ΔΗΛΑΒΕΡΗ, για τη ΔΗΡΑΠ, για την ΚΟΔΕΠΑΠ, για τους απλήρωτους εργαζόμενους, κλπ, κλπ. και να συγκρούονται με τεράστια συμφέροντα;
Κανέναν! Τουλάχιστον  από τα δύο μεγάλα κόμματα που εκπροσωπούνταν στο Δ.Σ. Όλοι παίρνουν το χρίσμα των κομμάτων τους παραμονή των εκλογών και εμφανίζονται  ως ανεξάρτητοι και υπερκομματικοί !».
Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Δημαρχιακό Μέγαρο Πειραιά με την παρουσία των εκπροσώπων και των τριών δημοτικών παρατάξεων που συμμετέχουν στην συμμαχία και οι οποίοι μάλιστα κατόπιν επιθυμίας του Νίκου Λεγάκη, ήταν εκείνοι που μίλησαν πρώτοι:
  • ο Γιάννης Καρδαράς, δημοτικός σύμβουλος εκπροσωπώντας “Το Λιμάνι της Αγωνίας”,
  • η Μαρία Σταθάκη, δημοτική σύμβουλος, εκπροσωπώντας “Το Λιμάνι της Αγωνίας”,
  • ο Ανδρέας Στρατηγόπουλος εκπροσωπώντας το “ΑΚΙΠΑΠ” και
  • ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος εκπροσωπώντας τους “Πολίτες για την Αναγέννηση του Πειραιά”
και όλοι τους συμφώνησαν ότι αυτές οι εκλογές, είναι ίσως η τελευταία ευκαρία του Πειραιά, για να βρει και πάλι τον δρόμο του, μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη 20ετία (σ.σ. επί δημαρχίας Στέλιου Λογοθέτη, Χρήστος Αγραπίδης και Παναγιώτης Φασούλας).
Ο Νίκος  Λεγάκης ξεκίνησε κάνοντας μια σύντομη αναδρομή, στις τρεις παρατάξεις που συμμετέχουν στην “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής”, μιλώντας και για την εκλογική τους συνεργασία:
«H εκλογική τους συνεργασία είναι η  φυσική συνέπεια της ζύμωσης και των διεργασιών 4 ετών και πλέον και προήλθε από ταύτιση απόψεων και θέσεων και κοινές παρεμβάσεις, μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο, αρχικά της “ΑΚΙΚΑΠ” με το “Λιμάνι της Αγωνίας”. Τη συμμαχία αυτή ήρθε να εμπλουτίσει, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμά μας,  η  Κίνηση “Πολίτες για την Αναγέννηση του Πειραιά”, που ιδρύθηκε πριν από ενάμιση χρόνο.
Η “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής” την οποία αποφάσισαν να στηρίξουν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Οικολόγοι Πράσινοι και η Δημοκρατικοί Αριστερά, προέκυψε από την ανάγκη για αλλαγή κατεστημένων πολιτικών και νοοτροπιών στο Δήμο Πειραιά. Ανάγκη όμως η οποία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη με την επιβολή στη χώρα μας του περίφημου Μνημονίου και με την ψήφιση του Καλλικράτη».
ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ 
Ο Νίκος  Λεγάκης αναφέρθηκε στην συνέχεια στην διακήρυξη θέσεων και αρχών:  
«Πρώτα πρέπει να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα:  με ποιους θα πάμε και ποιους θ’ αφήσουμε. Η “Συμμαχία στον Πειραιά” - “Λιμάνι Αλληλεγγύης Οικολογίας και Ανατροπής” επιδιώκει μια ολόπλευρη ανάπτυξη της πόλης. Εμάς δε μας αφορά όμως, και αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε,  η Ανάπτυξη όπως τη βλέπουν τα δύο μεγάλα κόμματα, δηλαδή η ανάπτυξη που φέρνει υπερκέρδη στις μεγάλες επιχειρήσεις, εξαθλιώνοντας τον απλό πολίτη. Εμάς μας αφορά μια ανάπτυξη που και θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και προοπτικές, ιδιαίτερα για τους νέους, και θα σέβεται ταυτόχρονα  τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Αυτό που λέμε βιώσιμη ανάπτυξη με οικολογικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Όλες οι δραστηριότητες της πόλης, λιμάνι, εμπόριο, ναυτιλία, πολιτισμός, νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες,  μπορούν να ενταχθούν σε μια τέτοια ανάπτυξη.
Ωστόσο, και  αυτό πρέπει να τονιστεί, για μια  τέτοια ανάπτυξη, απαιτούνται 3 βασικές  προϋποθέσεις: 
1η προϋπόθεση 
Η άμεση δημοκρατία: Πρώτον, η  συμμετοχή των πολιτών στο συνολικό σχεδιασμό της πόλης μέσα από τοπικές, λαϊκές συνελεύσεις και δημοψηφίσματα και δεύτερον, ο δημόσιος απολογισμός της δημοτικής αρχής και ο έλεγχός της από τους πολίτες.  
2η προϋπόθεση:  Η διασφάλιση της αποδοτικής λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών, χωρίς απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων. Είναι αποδεδειγμένο ότι η αβεβαιότητα και το άγχος κάθε άλλο παρά αποδοτικά είναι.  
3η προϋπόθεση: Το οικονομικό νοικοκύρεμα του  Δήμου(εκμετάλλευση της εν υπνώσει ακίνητης περιουσίας του, όχι σπατάλες για πολυδάπανες δεξιώσεις και διαφημίσεις, αυτεπιστασία έργων κλπ.), μαζί με τη διεκδίκηση κρατικής χρηματοδότησης και άλλων πόρων (π.χ. ευρωπαϊκά προγράμματα).
Οι παραπάνω προϋποθέσεις όμως εξαλείφονται από  το ΜΝΗΜΟΝΙΟ και τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ. Θα δώσουμε λοιπόν έμφαση στην ανάπτυξη τέτοιων θεσμών και λειτουργιών, ώστε να πειστούν οι πολίτες ότι  μπορούν να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους και να ανατρέψουν στην πράξη τις συνέπειες αυτής της πολιτικής. Άλλωστε αυτό έχουμε κάνει και μέχρι σήμερα, ως κινήσεις πολιτών.  
Και για  να έρθουμε τώρα στις βασικές μας  εξαγγελίες για την πόλη : Είναι  δύσκολο και δεν έχει και νόημα  να δηλώσεις κατά προτεραιότητα τα ζητήματα με τα οποία θα ασχοληθείς. Γιατί είναι όλα, λίγο πολύ, εξίσου σημαντικά και πρέπει να τύχουν ταυτόχρονης αντιμετώπισης. Ωστόσο :  
1.      Το νούμερο 1 οποιουδήποτε καθίσει σήμερα στο δημαρχιακό θώκο είναι κατά γενική ομολογία η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ της πόλης. Δεν ξέρω αν υπάρχει πιο βρώμικη πόλη σήμερα στην Ελλάδα! Δε θα γενικολογήσουμε όμως. Για μας τα σκουπίδια δεν είναι για πέταμα! Οι θέσεις μας είναι συγκεκριμένες, επεξεργασμένες και εν πολλοίς γνωστές, έχουν δε υποστηριχθεί επανειλημμένα και με ανακοινώσεις και με σχετικές ημερίδες και με εκστρατεία με ερωτηματολόγιο, που πρόσφατα έγινε για την καθαριότητα και συνοψίζονται στο πεντάπτυχο : α) Αναδιοργάνωση της υπηρεσίας καθαριότητας με ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, β) τεχνικός εξοπλισμός, γ) ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ πραγματική και όχι εικονική δ) βιολογικός καθαρισμός, ε) ενημέρωση και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των πολιτών από τα σχολικά θρανία.
Εδώ πρέπει όμως να κάνουμε αναφορά και στο  θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του Πειραιά,  όχι μόνο από τα αυτοκίνητα, αλλά και από τα πλοία, τα οποία, όταν μπαίνουν στο λιμάνι δεν τηρούν τη νομοθεσία που επιβάλλει να αλλάζουν τη στρόφιγγα και να χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα. Απαιτείται λοιπόν έλεγχος των καυσίμων στα πλοία.
2.      Υπάρχουν ζητήματα που έχουν σχέση με την ίδια την επιβίωση, όπως:
- η ανεργία,  που προβλέπεται να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.  Η αντιμετώπισή της είναι πρωταρχικό θέμα και στο  βαθμό που αυτή εξαρτάται από την Τ.Α.,  για μας θα γίνει στοίχημα.         
3.  Ζητήματα που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής :
- υγεία και κοινωνικές παροχές : παιδικοί σταθμοί, βελτίωση των σχολικών υποδομών,  φροντίδα των ηλικιωμένων, των κοινωνικά αποκλεισμένων, των εξαρτημένων ατόμων, κοινωνική ένταξη των μεταναστών. Στην αντίληψή μας δε χωράνε ρατσιστικές πρακτικές. Ο Πειραιάς πρέπει να γίνει πόλη της ανεκτικότητας και αυτό καλλιεργείται μέσα από τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και με τη δημιουργία κοινωνικών δικτύων αλληλεγγύης.  
-οι ελεύθεροι  χώροι : Θέλουμε πλατείες ελεύθερες,  με λελογισμένη χρήση τραπεζοκαθισμάτων.   Δεν είμαστε ενάντια στην ύπαρξη των καφέ, των μπαρ, των εστιατορίων. Όμως προηγείται η ασφάλεια και η άνεση του πεζού, η απόλαυση του πολίτη που δεν έχει να πληρώσει, των παιδιών που θέλουν να παίξουν, η ησυχία του πολίτη που δεν μπορεί να κοιμηθεί από τις μουσικές στις 5 το πρωί, η αισθητικής της πόλης . Οι καταγγελίες είναι καθημερινές. Υπάρχει μια ασυδοσία που δεν έχει τέλος και ενώ υπάρχει σχετική νομοθεσία, καταστρατηγείται από την ύπαρξη πελατειακών σχέσεων.  
-πράσινο:   Ο Πειραιάς έχει εξαιρετικά μικρά ποσοστά πρασίνου ανά κάτοικο.  Χρειάζεται φροντίδα και προστασία των υπαρχόντων κήπων, δημιουργία του παράκτιου πάρκου Πειραϊκής μέχρι το ΣΕΦ,  με ανάδειξη του Κονώνειου τείχους, των πάρκων στη ΧΡΩΠΕΙ,  στου Ρετσίνα, στον ΟΣΕ στη Λεύκα, στο   ΔΗΛΑΒΕΡΗ, στα στρατόπεδα Σακελλίωνα και Παπαδογεωργή κλπ. Λέμε όχι στη  μετατροπή τους σε τεράστια εμπορικά κέντρα, που μας στερούν την ανάσα  και περνάνε  ακόμα μια θηλιά στο λαιμό του μικρού και μεσαίου εμπορίου της πόλης.
- το κυκλοφοριακό: Θα δώσουμε έμφαση στον ορθολογικό συνδυασμό των ΜΜΜ.   Θέλουμε τα μέσα σταθερής τροχιάς να φτάσουν ως τα νοσοκομεία της πόλης. Θέλουμε  πεζόδρομους,  ποδηλατόδρομους, περιφερειακούς χώρους  στάθμευσης, κλπ,  που  μαζί με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα αποτρέπουν τη χρήση του ΙΧ μέσα στην πόλη. Χρειάζεται μια νέα κυκλοφοριακή κουλτούρα. Μαζί με τους κατοίκους θα βρούμε λύσεις.
Ο Πειραιάς έχει άπειρες δυνατότητες να γίνει  πόλος έλξης. Η σημερινή του κατάσταση  όμως  αποτρέπει τους δυνητικούς επισκέπτες του, Έλληνες ή ξένους.  Μπορεί να πάρει άλλη όψη, με μια συνδυασμένη αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών του προβλημάτων και προπαντός με λίγα χρήματα. Δεν είναι ουτοπικές οι θέσεις μας. Γιατί έχουμε καλά επεξεργασμένες προτάσεις και προϊστορία σε αγωνιστικές διεκδικήσεις μαζί με τους πολίτες, με τους οποίους πάλι θα κατέβουμε στο δρόμο. 
- Ο πολιτισμός είναι ανύπαρκτος σε έναν Πειραιά που έχει γνωρίσει καλύτερες  μέρες, με επίκεντρο το Δημοτικό Θέατρο και που φιλοδοξούμε:
- να τον καταστήσουμε κέντρο ελεύθερης έκφρασης και δημιουργίας για όλους,  ιδιαίτερα τους νέους,
- να αναδείξουμε  την ιστορία του με αναβάθμιση  των Μουσείων του και την  ενοποίηση των αρχαιολογικών  του χώρων
- να τον φέρουμε σε επαφή με τη δημιουργία άλλων τόπων και καλλιτεχνικών εκφράσεων.
Ελπίζουμε το Δημοτικό θέατρο να τελειώσει σύντομα και να έρθει αρωγός σʼ αυτή την προσπάθεια, αφού οργανωθεί με επιστημονικό και σύγχρονο τρόπο.
Συγχωρέστε  με αν μου διέφυγε κάτι. Θα το βρείτε στα προγράμματά μας.
Κλείνοντας  θα ήθελα να τονίσω, γιατί οι πολίτες  του Πειραιά πρέπει να μας  δώσουν τη ΔΗΜΑΡΧΊΑ!».  
ΤΟ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: